Eerste barbecuedag

9 februari 2015 - Taree, Australië

9 februari
Ik heb echt een goede nacht gemaakt. Aan een stuk door geslapen. Naima had daarentegen geen oog dicht kunnen doen. Die had het minste wijn op en de op één na grootste kater. Tesla had het meest op gister en had dus ook de grootste kater. Ik had helemaal nergens last van. De was die we gister hadden opgehangen was nog steeds niet droog, dus in plastic zakken gedaan en in de auto meegenomen om later weer op te hangen. Snel ontbijt en allemaal gedoucht en op weg naar de volgende camping. Afgelopen nacht hebben we op een 'showground' geslapen en dat beviel heel goed. Zoals ik het begrepen heb is het een groot stuk grond waar shows van in dit geval paarden gegeven werd -kan denk ik van alles zijn- en daarnaast ook altijd een camping is. Het was er heel rustig, twee andere caravans gezien op het hele uitgestrekte stuk grond. In Dungog heeft deze showground geen receptie maar de VVV mevrouw had ons verteld dat ze altijd in de namiddag langs komt om geld op te halen. Wij waren om 09:00 alweer weg en hebben een gratis nacht en douche meegepakt. Dit wilde we wel nog een keer. We wilde weer richting de kust, en een iets groter dorp dan Dungog (we moesten naar de Aldi). Vandaag naar de showground in Taree gereden. Eerst naar het informatie center gegaan waar een meneer ons weer over heel veel mooie plekjes heeft verteld en allerlei informatie folders mee heeft gegeven. We blijven maar een nachtje dus dat wordt kiezen, vandaag komt er waarschijnlijk niks van want we moesten nog boodschappen doen en we wilde even een rustdag verder. Naar de Aldi gereden en blikvoer ingeslagen, maar vandaag mochten we barbecuen: Tesla mocht het uitkiezen. Verder gereden naar de showground en ons kampje opgezet. Dit keer woonde de eigenaresse zelf op de grond en zijn we daarheen gegaan om de betalingen te regelen. Erg lieve vrouw met nóg lievere hondjes, een puppy die ik zo in me tas mee zou kunnen nemen die niet groter is dan mijn voet. Ik ben nog steeds in dubio of ik hem mee had moeten nemen, maar denk dat mijn lieve katje Aad dat niet zo leuk zal vinden.
Het was een beetje een nep barbecue geworden want het is met een koekenpannetje klaargemaakt maar daardoor niet minder lekker: een heel groot broodje hamburger, wat worstjes en een heerlijke salade! Echt genoten. 'S avonds na het eten nog hartenjagen uitgelegd gekregen en gespeeld en lekker vroeg naar bed gegaan.

1. Ariën:
    12 februari 2015
    Leuke verhalen Saar.
    "Gefeliciteerd" met jullie eerste road-kill.
    Zie/spreek je wel als je bij Johan bent, als je eerder online kunt zijn geef je maar een seintje.
  2. Merel:
    13 februari 2015
    Saar wat een leuke verhaaltjes om weer te lezen!! Zo te zien verveel je je nog steeds niet en heb je niet zo veel tijd om te niksen;)
    ben benieuwd wat jullie de afgelopen dagen gedaan hebben! Xx